چسب هلمیتین Helmitin 14030

چسب هلمیتین Helmitin 14030

چسب هلمیتین Helmitin 14030 محصولی خاص از شرکت H.B FULLER آمریکا می باشد که به صورت مشترک در کارخانه فرانسه تولید می شود شرکت H.B FULLER بیش از 125 سال است که در زمینه تولید انواع چسبهای صنعتی و در بخشهای مختلف فعال می باشد که بخشی از آن به شرح ذیل است:

تولید انواع چسب در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی

تولید انواع محصول در صنایع کشاورزی ،غذایی و بسته بندی

تولید انواع درزگیر و آب بند جهت مخازن و اسکله های بندرگاهی

تولید انواع چسب صنعتی جهت اتصالات نوار نقاله و پوشش مخازن اسید و پوشش پولی ها

چسب سرد هلمیتین Helmitin 14030

چسب نوار نقاله هلمیتین Helmitin 14030 ، Hardener 9503 + special cement  Helmitin)  ) محصولی دو جزیی است

که به میزان 5% با هاردنر 50 گرمی مخلوط شده و بهترین زمان چسبکاری 30 دقیقه بعد از آماده نمودن چسب و هاردنر مربوطه می باشد و تا دو ساعت قابل استفاده است.

چسب هلمیتین Helmitin 14030 بر پایه شیمیایی پلی کلرو پرن (  Poly Chloroprene) ساخته شده است و با دارا بودن Viscosity 3700 mpas قدرت چسبندگی بسیار بالایی در کشش و فشارهای وارده دارا می باشد و نیز با Density 1.42 g/cm3  پوشش دهی بسیار بالا و غلظت مناسب جهت چسبکاری دارد.

ویژگی های انحصاری چسب هلمیتین Helmitin 14030

1-      فاقد ترکیبات سرطان زا ( تری کلرو اتیلن)

2-      امکان برقراری پیوند شیمیایی قوی با کلیه محصولات لاستیکی نظیر کاورهای تعمیراتی  پوششهای لاستیکی و منجید

3-      محدوده دمایی  قابل اجرا از (-10 تا 90 )

4-      قابلیت اتصال با فلز و پولی های درایو

5-      مناسب جهت کار در تونل و فضاهای بسته به علت غیر آتش زا بودن

6-      راه اندازی سریع خطوط نوار نقاله به علت خشک شدن سریع

موارد مصرف:

          تعمیرات و اتصالات نوارهای نقاله نخی

          پوشش مخازن هاپرها و رابر لاینینگ

          پوشش پولیهای محرک و متحرک

          جهت ایجاد لایه مناسب و پوشش سطحی در صنعت نفت و گاز

          درزگیر مناسب جهت شکافهای ایجاد شده در سطوح لاستیکی

          قابل استفاده جهت چسباندن لاستیک به لاستیک- لاستیک به منجید- لاستیک و منجید به فلز و لاستیک به بتن و فایبرگلاس.

 طراحی وب سایت توسط : کام یاران

دستورالعمل استفاده از چسب هلمیتین Helmitin 14030

ابتدا به نسبت 5٪ سخت کننده Hardner 9502 مربوطه را به چسب Helmitin 14030 اضافه نموده و به مدت 15 دقیقه خوب با هم مخلوط نمائید ، بعد از 10 دقیقه استراحت ، محصول بدست آمده آماده مصرف میباشد که نهایتا تا دو ساعت مخلوط بدست امده قابل استفاده است لذا بهترین زمان چسب کاری 30 دقیقه بعد از آماده نمودن چسب و هاردنر مربوطه میباشد.

چسباندن سطوح لاستیکی : بعد از پرداختکاری و سنگزنی بوسیله سنگ مخصوص و یا برس سیمی بصورتی که سطح صیقل لاستیک از بین رفته و تمیزکاری و رفع آلودگی کامل سطح کار شده باشد، چسب کاری باید در دو مرحله و جهت سطوح نخی و منجید میباید سه مرحله بوسیله فرچه مویی چسب کاری و بر اساس اصول انجام گیرد.

    مدت زمان خشک شدن جهت مرحله اول 10 دقیقه میباشد و مرحله دوم با توجه به برودت هوا بین 5 تا 10 دقیقه متغیر میباشد که جهت تست تجربی، زمانی که پشت انگشت دست بعد از تماس با سطوح چسبکاری خیس نشود همچنین از چسبندگی اولیه برخوردار باشد، بهترین زمان جهت چسباندن لایههای مورد نظر میباشد.

چسباندن پوشش های لاستیکی بر روی سطوح فلزی: برای استفاده از محصول Helmitin 14030 بر روی سطوح فلزی ابتدا میبایست قطعا سطح کار سندبلاست و یا بوسیله صفحه سنگ مخصوص کاملا رسوبزدایی شده باشد .جهت چسباندن روکشهای لاستیکی و یا پوشش بر روی فلز میبایست جهت افزایش چسبندگی حتما از محصول Prime 2903  به عنوان زیرسازی استفاده نموده و بعد در دو مرحله چسب کاری بر روی فلز انجام پذیرد. در صورت استفاده از پوشش با لایه CN  یک مرحله و در غیر اینصورت پوشش لاستیکی دو مرحله نیاز به چسب کاری دارد.

نکته: لازم به ذکر است بعد از چسباندن لایههای اتصال در نوارهای نقاله نخی حتما از چکش لاستیکی و غلطک دستی استفاده نموده و سطوح را به بصورت یکنواخت پرس نمایید. قابل ذکر است مقاومت دمائی محصول Helmitin14030  بعد از 24 ساعت از 10 در جه زیر صفر تا 90 درجه بالای صفر میباشد . اتصال مربوطه در نوارهای نقاله بدون وزنه بعد از ( 3 ) ساعت قابل بهرهبرداری میباشد و در نوارهایی که دارای وزنه میباشد حداکثر ( 5 ) ساعت قابل استفاده میباشد.

شرایط نگهداری چسب هلمیتین Helmitin 14030

در دمای بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد در محل خشک به دور از آفتاب و غبار و رطوبت به مدت 24 ماه می باشد.

نکته : شایان ذکر است بکارگیری از ابزارهای مرتبط و فراهم کردن شرایط دمایی و همچنین آمادهسازی محل چسب بر اساس استانداردهای مربوطه ضامن اصلی بهرهبرداری موثر از این کالا میباشد و رعایت تمامی نکات الزامی است.